This is a place for me to write all that happen in the past, present, and future of my life and all the things in the world that i concern about...please enjoy!

Monday, July 16, 2007

Bas... to bus...to BuzZ



Saudara-saudara....

Nama saya terpampang banyak di negeri Malaysia ini...hehehe...


ada satu kisah saya dulu...



pas petama kali ke Malaysia, pertama ke PuduRaya Bas stesien, banyak yang panggil nama saya,


Malay : "Bas...Bas!! ayo naik...ke Genting, ke Ipoh, Singapore pun ada...ayo Bas..bas!!"

mas bantet : (dalam hati) "alamak! Saya kan ngga mau pergi jauh-jauh, cuma mau balik ke hotel aja pake LRT pula! Kok dipanggil-panggil mulu sih?!"

Malay : (sambil datengin saya) "Ayo Bas..bas!!! Nak kemana?? Nak pesan tiket Bas??"

mas bantet : (dalam hati lagi) "waduh.. kok dia tau nama gw ya? mati ni gw, dia datengin gw pula...abis ni duit gw dipalakin di negeri orang"


Malay ke mas bantet : "cik, nak pesan tiket Bas tak?"

mas bantet : (tetep di dalam hati saja) "lha, ni orang gimana tho?! tadi panggil saya bas, kok sekarang panggil saya cik?!"

Malay lain ke Malay : "Cik, saya nak pesan tiket bas satu ke Johor"


mas bantet : sambil diem, akhirnya sadar "owalaaah, bis itu dipanggilnya bas tho...! kirain gw segitunya terkenalnya, sampe dia bisa tau nama gw?!"






Boleh bangga dengan nama saya... hehehe



(Merokok dapat mengganggu kesehatan janin, impotensi, paru-paru dan juga kantong kering!!)

1 comment: